Johan van de Kolk, Accountmanager internet & telefonie van VelzArt
VelzArt – ict & telefonie viel dit jaar bij het Voiceworks partnerevent in de prijzen met de Best Mobile Case Award en de New Partner Award. “In ons OVOCOM portfolio staat integratie van communicatie in ICT-omgevingen ten behoeve van bereikbaarheid centraal. Waar en wanneer klanten dit willen”, vertelt accountmanager internet & telefonie Johan van de Kolk.
VelzArt is integrator van moderne en klassieke communicatiemiddelen voor het MKB en heeft de Best Mobile Case Award gewonnen voor een case bij haar klant HSB Haaften die ijsgrondstoffen en verpakkingen importeert en verkoopt. VelzArt heeft de klassieke telefooncentrale van HSB vervangen door een virtuele telefooncentrale in de cloud waarin zowel alle vaste als mobiele telefoonnummers zijn geïntegreerd. In combinatie met een glasvezelverbinding, waarbij internet en telefonie gescheiden van elkaar worden geleverd, heeft HSB een oplossing met maximale bereikbaarheid. “Maar belangrijker, HSB kan nu efficiënter omgaan met communicatiemiddelen en tijd”, vertelt Van de Kolk. “Ook met de flexibele bereikbaarheid van mensen, zowel zakelijk als privé.”
Volledige mobiele integratie
VelzArt levert sinds 2007 VoIP-oplossingen die vanaf 2014 een speerpunt zijn. De dienst OVOCOM Reach is volgens Van de Kolk geschikt voor alle MKB-bedrijven, want deze optimaliseert bereikbaarheid en kan onderscheid maken tussen privé en zakelijke oproepen van werknemers, rekening houdend met bereikbaarheid en beschikbaarheid. Als ze in bepaalde tijdvakken niet beschikbaar zijn worden oproepen anders gerouteerd.
‘Op termijn belt iedereen via mobiel of UC’
Ook kunnen werknemers tot vier nummers (zakelijk mobiel, zakelijk vast of 088 en privé) instellen voor hun bereikbaarheid en ook dat weet het systeem. Het systeem werkt met duo-SIM in de cloud, dus niet duo-SIM in toestellen. “Medewerkers hadden veelal een privételefoon, zakelijke mobiele telefoon en een vast toestel op kantoor. Nu hebben ze één mobiele telefoon die door middel van Reach, wat beschikbaar is via website of app, bereikbaar is via de gekoppelde nummers. “Gebruikers kunnen zelf realtime instellen hoe ze uitgaand bellen of gebeld willen worden. Dat is superefficiënt”, zegt Van de Kolk. “Alle medewerkers krijgen een cursus, want aftercare staat bij ons hoog in het vaandel en op termijn gaat iedereen toch echt bellen via mobiel of UC.”
Medewerkers ontlasten
Het ondersteunen van medewerkers in hun werkprocessen staat volgens Van de Kolk centraal. “De virtuele telefooncentrale is ook gekoppeld aan het CRM-systeem”, zegt hij. “Zo worden oproepen van nummers van klanten en relaties die in het CRM-systeem voorkomen, op basis van nummer-based routing, direct doorverbonden naar de juiste persoon. Er gaat één toestel over, wat de druk op het bedrijf, het kantoor of de afdeling verlicht. Ook opent het systeem de relatiekaart van de klant in het CRM-systeem in een pop-up en zien medewerkers de contactgegevens en beschikbare informatie. Deze software is beschikbaar voor veel CRM- en ERP-pakketten. Maar maatwerk is ook mogelijk.”
Groeicijfers
VelzArt heeft ook de Voiceworks New Partner Award gewonnen voor de hoogste maandomzet van nieuwe partners bij hun leverancier. Die omzetgroei is mede te danken aan het ‘van bovenaf’ denken over klanten. “Wij denken niet in ICT- of telefonie- oplossingen maar juist in bedrijfsoplossingen”, aldus Van de Kolk. “Veel telecomproviders richten zich op kostenbesparingen maar daar gaat het klanten niet per se om. Wij integreren en koppelen telecom aan andere diensten zoals cloud, internet en hosting en daar zit onze meerwaarde.” «
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine nummer 6-2016]