KPN lanceert een nieuwe dienst voor bedrijven die hun medewerkers thuis laten werken. Ze kunnen nu, net als een fiets of computer van de zaak, ook bedrijfsinternet aanbieden. KPN noemt het simpelweg Internet van de Zaak.
“Hybride werken is voor veel bedrijven een essentieel onderdeel geworden van het aantrekken en behouden van talent,” zegt Chantal Vergouw, verantwoordelijk voor de zakelijke markt. “Naast populaire regelingen zoals sportabonnementen en leasefietsen, zien we dat de behoefte aan thuiswerkondersteuning groeit.”
Met Internet van de Zaak wil KPN ervoor zorgen dat grotere bedrijven hun medewerkers kunnen voorzien van internet thuis. Uit recent onderzoek van KPN, onder ruim 300 Nederlandse HR-beslissers, blijkt dat 33% van de werkgevers al een bijdrage levert aan de internetkosten van hun werknemers. Deze bijdrage wordt meestal verstrekt via een vaste vergoeding, eenmalig of maandelijks. Nog eens 37% overweegt dit op korte termijn of in de toekomst in te voeren.
KPN wil nu in deze markt springen. Met Internet van de Zaak biedt het bedrijf naar eigen zeggen een oplossing waarmee werkgevers zelf kunnen bepalen hoeveel ze willen bijdragen aan de internetkosten van de thuiswerkende medewerkers. Zowel werkgever als medewerker moet daarvoor klant zijn of worden van KPN. Dan wordt deze bijdrage automatisch verrekend op de maandfactuur van de werknemer.
Volgens KPN biedt Internet van de Zaak ook de mogelijkheid om werknemers toegang te geven tot een uitgebreide helpdesk die verder gaat dan alleen hulp bij de internetverbinding, plus optionele aanvullende beveiliging.