KPN heeft maandag de resultaten bekendgemaakt van het tweede kwartaal 2023. In het tweede kwartaal bleef de omzet in de zakelijke markt toenemen, vooral uit diensten aan het mkb.
De omzet van KPN groeide het afgelopen kwartaal met 1,6 procent naar 1,3 miljard euro. De nettowinst kwam uit op 216 miljoen. Vorig jaar was dat 186 miljoen. Ook in de consumentenmarkt noteerde KPN groei, dankzij de mobiele diensten en een verbeter(en)de trend in het vaste segment.
De positieve cijfers waren mede te danken aan de overnames van Primevest en Youfone afgelopen kwartaal. KPN-CEO Joost Farwerck: “Met Primevest versterken we onze glasvezelpositie in grote steden en met de voorgenomen overname van Youfone onze positie in het mobiele ‘no-frills’-segment.”
Farwerck: “We blijven goede vooruitgang boeken met onze Accelerate to Grow-strategie. De omzet uit diensten blijft groeien en dat zien we terug in al onze segmenten. […] Met onze versnelde uitrol van glasvezel liggen we op koers. We gaan volop door met het vervangen van ons kopernetwerk door glasvezel. Nu we het einde van de huidige strategische periode naderen, kijken we ernaar uit om een strategie-update te delen op onze Capital Markets Day op 7 november 2023.”