Door het aangaan van een partnership met Deloitte onderschrijft Channel het belang van kennis en inzicht in de telecomsector. Patrick Steemers, partner en telecom leader bij Deloitte: “De Nederlandse telecomsector kenmerkt zich door innovatie en vernieuwing. De Graham Awards is een platform dat hier een positieve bijdrage aan levert. Met deze samenwerking brengen wij onze kennis in en stimuleren wij de telecomspelers in Nederland om waardevolle diensten en producten te blijven ontwikkelen”.
Categorieën 2015
Inspelend op de actuele ontwikkelingen in het telecomlandschap worden de Graham Awards dit jaar uitgereikt in de volgende categorieën:
• Meest innovatieve smartphone tot 350 euro
• Meest innovatieve smartphone boven de 350 euro
• Beste sectorinnovatie
• Beste klantinnovatie
• Beste Telecom Retailer
• Beste Telecom E-tailer
• De Graham van verdienste (persoon of organisatie)
Voor het retail-gedeelte is dit jaar gekozen voor een vernieuwde onderzoeksopzet. Het mysteryshopping-/mysterycalling-onderzoek wordt ook dit jaar uitgevoerd door het onderzoeksbureau Retail Reality, onder leiding van Arnold Terpstra.
In juni wordt een brede oproep binnen de telecomsector gedaan en kan men nominaties indienen in de betreffende categorieën. In juli worden de ingediende nominaties beoordeeld door de Raad van Advies aan de hand van verschillende criteria, in samenspraak met Deloitte en Channel. Begin augustus worden de genomineerde producten, diensten en personen uitvoerig bekendgemaakt via het Channel-platform, landelijke media, Deloitte en sociale media.
Uitreiking Graham Awards 2015
Op donderdag 8 oktober 2015 worden de Graham Awards 2015 uitgereikt tijdens een feestelijke en inspirerende avond bij Deloitte op de 44ste verdieping van de Maastoren in Rotterdam. Tijdens de uitreiking bepaalt de top 100 vakjury (de genodigden) de uiteindelijke winnaar per categorie. De beoordeling van de winnaars vindt plaats via een real time, door Deloitte gewaarborgde, anonieme voting. De top 100 vakjury bestaat uit de top binnen de Nederlandse telecomsector.
Preview Global Mobile Consumer Survey
Tijdens de uitreiking van de Graham Awards 2015 zal Deloitte een speciale preview geven van het Global Mobile Consumer Survey, het onderzoek dat Deloitte jaarlijks uitvoert onder de mobiele consument. Deze Survey geeft een momentopname van de mobiele consument in 2015; hoe kiest, verbindt en gebruikt de consument zijn of haar mobile device? Het rapport bevat inzichten van Nederlandse respondenten, verrijkt met internationale vergelijkingen, diepgaande analyses en uitgebreid onderzoek door Deloitte Global.