Marc Kruijs & Paul Velders, directie van RoutIT
Het jaarlijkse evenement Vision van RoutIT zit bomvol nieuws voor partners. Directeuren Marc Kruijs en Paul Velders spreken over de noviteiten en hameren op een nieuwe houding van het ICT-channel. “Als partners de bedrijfsprocessen van hun klanten begrijpen, helpen ze hen succesvoller te zijn.”
Meer dan duizend partners komen jaarlijks af op RoutIT Vision dat dit jaar in het teken stond van Transform. Het partnerevent op het hoofdkantoor in Ede is een podium voor noviteiten. Belangrijk nieuws is dat RoutIT een interconnectieovereenkomst heeft met CAIW, waardoor partners kunnen aansluiten op ruim 300 duizend extra glasvezelverbindingen. RoutIT gaat tevens interactieve TV-diensten van KPN aanbieden. Ook nieuw is dat RoutIT haar UC-platform I AM uitbreidt met contextuele informatie. Hiermee krijgen gebruikers eenvoudig inzicht in de mails van, afspraken met en bijvoorbeeld LinkedIn updates van een contactpersoon. RoutIT sprak tijdens Vision ook over de nieuwe VPS-dienstverlening waarmee partners Virtual Private Servers van RoutIT tegen scherpe tarieven kunnen aanbieden. Kruijs: “Hiermee hoeven partners applicaties niet meer lokaal te installeren en zijn applicaties nu niet langer de bottleneck om over te stappen op de cloud.”
Microsoft 365 & Slim Stapelen
Verder werd bekend dat RoutIT het nieuwe Microsoft 365 gaat aanbieden waarin Windows 10 en Office 365 zijn geïntegreerd. “Voor partners is het belangrijk dat ze hun status, marges en incentives bij Microsoft behouden als ze de dienst via ons aanbieden”, zegt Kruijs die hierover afspraken heeft met Microsoft. “Als partners met hun Microsoft-ID in ons partnerportal nieuwe aansluitingen bestellen, synchroniseren we hun bestellingen met Microsoft en bouwen ze verder aan hun status en incentives bij Microsoft.” En met een nieuw combinatievoordeel onder de naam Slim Stapelen wordt het stapelen van diensten nog interessanter. Velders: “Wij geloven dat toegevoegde waarde ontstaat bij de combinatie van diensten. Daarom ontvangen partners extra voordeel wanneer ze internet, vaste- en mobiele telefonie én Office365 combineren.”
Nieuw in het portfolio 247Services zijn videomanagement, authenticatie en verificatie zodat de meldkamer van RoutIT en politie kunnen meekijken met beelden. Ook is er de opvolgingsdienst waarmee partners al bij één melding mensen van CBO Security naar een locatie kunnen sturen. Uniek is dat de dienst per incident of op abonnementsbasis wordt afgerekend en maandelijks opzegbaar is.
Selfservice
Bij Vision presenteerde Kruijs ook de nieuwe selfservice-applicatie voor eindgebruikers die vanaf volgend jaar op maat kan worden gemaakt voor partners. Hij hamert erop dat partners komende jaren echt in de huid van hun klanten gaan kruipen. “Met de applicatie kunnen eindklanten alle diensten van RoutITpartners volledig zelfstandig beheren en uitbreiden op elk device.
Het omvat alle IT- en telecomdiensten inclusief netwerkstatus, devices en toestellen”, zegt Kruijs. “Zo automatiseren we alle processen tussen partners en hun klanten, maar ook de processen tussen RoutIT en partners. De leveringsketen is dan volledig geautomatiseerd zodat partners meer tijd hebben om in het bedrijfsproces van klanten te duiken. Partners moeten snappen hoe ze klanten slimmer kunnen helpen meer te verdienen. Want zo voegt een IT-partner echt waarde toe.”
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine nummer 7-2017]