SRM bundelt haar krachten met Smartvoices. Gezamenlijk introduceren ze de opleiding ‘Voice Assistant Fundamentals’. Smartvoices is een voice-pionier van het eerste uur. SRM is een opleidingsinstituut voor marketing, online marketing, marketingcommunicatie en communicatie.
Voice-assistenten bieden gemak, snelheid en toegankelijkheid. Ze maken een exponentiële groei door. Al bijna de helft van de consumenten (18-34 jaar) in Nederland maakt er gebruik van. SRM wil inspelen op deze snelle groei van voice marketing in Nederland. Zodat professionals de juiste kennis opdoen om voice als nieuw klantcontactkanaal optimaal te benutten binnen de totale marketingmix.
Stimuleren kennisopbouw
Carla Verwijmeren volgde in het verleden zelf diverse opleidingen op het gebied van Marketing en Communicatie bij SRM. Vanuit haar voormalige rol als senior marketing manager bij Centraal Beheer Achmea, startte ze in 2018 het eerste volledig gespecialiseerde Voice Marketing Agency in Nederland. “Voice is het snelst groeiende communicatiekanaal in onze markt. Wij vinden het belangrijk dat er binnen organisaties meer kennis wordt opgebouwd over dit nieuwe vakgebied. De samenwerking met een professionele partij als SRM is daarin een mooie stap”, aldus Verwijmeren.
Voice marketing belangrijke nieuwe ontwikkeling
“Voice gaat een belangrijke plaats innemen in het contact met de klant. Als communicatiekanaal en als distributiekanaal. Het is daardoor een belangrijk thema als onderdeel van het opleidingsprogramma van SRM”, zegt directeur Maarten Nijboer van SRM over de samenwerking. “Door de samenwerking tussen Smartvoices en SRM krijgen onze cursisten de kennis en ervaring om bij te dragen aan de ontwikkeling van voice marketing. Een noodzakelijk onderwerp voor iedere innoverende marketingafdeling die de komende jaren voorop wil blijven lopen.”
Bron: Smartvoices