T-Mobile NL heeft in het tweede kwartaal van dit jaar haar activiteiten op de zakelijke markt flink zien groeien. Dit stelt de mobiele operator in haar kwartaaloverzicht over het tweede kwartaal van 2018.
Volgens de operator groeiden de activiteiten in het B2B-segment in Q2 2018 flink. In het afgelopen kwartaal heeft het verschillende grote klanten mogen verwelkomen, zoals Alliander, de gemeente Amsterdam, Commerz Bank en modeontwerper Michael Kors. Daarnaast zijn ook lopende contracten met grote bedrijven, waaronder KLM, uitzendorganisatie ADG Group, inclusief Timing en Asito, de Universiteit Utrecht en de Technische Universiteit Eindhoven en Yorus verlengd. “Wat we het afgelopen kwartaal in het B2B-segment hebben bereikt, is fantastisch. Ons B2B-team heeft opnieuw bewezen dat TMNL over geweldige mensen en het beste netwerk beschikt. We groeien snel en verbreken onze eigen records”, aldus CEO Søren Abildgaard van T-Mobile Nederland in een commentaar.
IoT-netwerk T-Mobile NL goed ontvangen
Voor zakelijke eindgebruikers heeft T-Mobile NL een commercieel IoT-netwerk gelanceerd op basis van NB-IoT-technologie. Hiermee biedt de operator laagdrempelige en volledig beheerde IoT-diensten. Het aanbod is, naar eigen zeggen, in de markt zeer goed ontvangen. T-Mobile wil dit IoT-netwerk blijven verbeteren en stelt verschillende releases in het vooruitzicht die het netwerk nog efficiënter en gebruiksvriendelijker maken.
Consumentenmarkt minder voorspoedig
De resultaten op de consumentenmarkt van Q2 2018 zijn minder rooskleurig, zo geeft de mobiele operator aan. De netto groei in de consumentenmarkt vertraagt door de sterke concurrentie op de Nederlandse telecommarkt en de druk op de mobiele consumentenmarkt, aldus T-Mobile Nederland. Wel zet de mobiele operator flink in op een betere klantervaring en heeft daarvoor in het afgelopen kwartaal veel oplossingen voor geïntroduceerd, zoals de VAMO-propositie Klantvoordeel en een recycleprogramma voor smartphones. Wel was er groei voor de vaste propositie T-Mobile Thuis. Het aantal eindgebruikers van de vaste diensten van de mobiele operator nam met 12.000 toe.
Groei nodig
T-Mobile NL heeft wel groei nodig om nog meer dienstverlening te kunnen leveren, stelt CEO Abildgaard in zijn commentaar en loopt daarbij alvast vooruit op de eventuele goedkeuring van de overname van Tele2 Nederland. ““Ondanks de groei van T-Mobile Thuis kunnen we nog altijd niet op gelijk niveau met het duopolie (KPN_ZiggoVodafone -Red) concurreren. We doen wat we kunnen om Nederlandse consumenten meer keuzevrijheid te bieden. De geplande overname van Tele2 waarborgt meer concurrentie in de Nederlandse telecommunicatiemarkt en stelt T-Mobile beter in staat om het huidige duopolie nog verder uit te dagen. Ondanks het succes van T-Mobile Thuis en het feit dat onze vaste tak groeit, blijft dit te kleinschalig. We hebben een groter netwerk en meer klanten nodig om Nederlandse klanten mooie dingen voor te kunnen bieden.”
Bron: T-Mobile NL