In het eerste kwartaal van 2014 wist Tele2 in Nederland nog een brutowinst van 272 miljoen Zweedse kronen (circa 29,27 miljoen euro) te scoren. Gedurende de eerste drie maanden van 2015 daalde dat cijfer met 48 procent naar 141 miljoen kronen (ongeveer 15,17 miljoen euro). Voornaamste reden hiervoor, aldus de operator, is de stijging van het mobiele verkeer dat in die periode nog via het netwerk van T-Mobile Nederland verliep. Voor dat hogere verbruik heeft Tele2 een navenant bedrag aan zijn branchegenoot moeten betalen. Die hogere afdracht heeft de brutowinst op zijn beurt weer gedrukt. Ook drukte de investering in het uitrollen van een eigen LTE/4G-netwerk in Nederland op de bedrijfsresultaten van het eerste kwartaal 2015.
De omzet van Tele2 in Nederland is in het eerste kwartaal van 2015, mede door de aanwas van mobiele abonnees, licht hoger uitgevallen dan in het voorgaande jaar: 1,4 miljard kronen (150,91 miljoen euro). In 2014 bedroeg de kwartaalomzet nog 1,39 miljard kronen (150,49 miljoen euro). Tele2 had aan het einde van het eerste kwartaal in Nederland 834.000 mobiele telefoon abonnees. Dat zijn er ruim 21.000 meer dan in het laatste kwartaal van 2014. Naar eigen zeggen, heeft Tele2 inmiddels ‘een groot aantal van de beschikbare antennes’ van zijn LTE Advanced-netwerk in Nederland weten te activeren. De operator claimt nu een dekking (buitenshuis) van ongeveer 70 procent in Nederland.
Wereldwijd deed Tele2 het aanmerkelijk beter. De omzet steeg met 6 procent naar 696 miljoen euro en de nettowinst is uitgekomen op 55,3 miljoen euro. De grootste markt voor het bedrijf is nog steeds Zweden waar 48 procent van de omzet werd behaald. Nederland is goed 22 voor procent van de verkopen.