VoIP-specialist Voiceworks introduceerde tijdens het jaarlijkse partnerevent haar innovatieve communicatiesuite Coligo die over baanbrekende nieuwe mogelijkheden beschikt. Via dit unieke platform levert Voiceworks zijn vernieuwde hosted communications dienst Managed Voice 3.
Coligo biedt een geavanceerd ontwikkelframework dat de go-to-market van nieuwe functies en applicaties versnelt en de integratie van software van derden vergemakkelijkt. Het nieuwe cloud platform biedt de gebruiker hierdoor een totaalwerkplekoplossing waarin alle communicatietoepassingen zijn geïntegreerd. Met Coligo kan Voiceworks bovendien eenvoudig een schaalsprong maken naar miljoenen gebruikers.
De naam van het platform komt voort uit het Latijnse woord voor samenbrengen en legt de associatie met de termen collaboration en collega’s. Coligo is de samenhangende naam voor alle producten en applicaties binnen de nieuwe suite. Coligo GRID is de naam van het technische platform, de opvolger van de traditionele telefonieswitch, gebaseerd op grid computing. Hierover levert Voiceworks met haar partners vervolgens de vernieuwde hosted oplossing Managed Voice 3.
Coligo zorgt voor een nog betere kwaliteit van de dienstverlening als het gaat om ontwikkelsnelheid en uptime en biedt de partners van Voiceworks een toekomstbestendig platform met een reeks unieke functies en voordelen waarmee ze gezamenlijk een voorsprong nemen in de markt.

Stijn Nijhuis
“We hebben onszelf overtroffen”, zegt Stijn Nijhuis, CEO van Voiceworks. “Het nieuwe platform is compleet opgebouwd in Elixir, de allernieuwste programmeertaal in telecom. Elixir is een dynamische en functionele programmeertaal, ontworpen om schaalbare en onderhoudbare applicaties mee te bouwen. Hiermee hebben we een fundament gelegd voor communicatietoepassingen voor de komende twintig jaar.”
“De mogelijkheid tot integreren met andere software zorgt ervoor dat we honderden verschillende applicaties aan kunnen laten sluiten,” vervolgt Nijhuis, “en dat zonder maatwerk en zonder vast te lopen. Een ander voordeel is dat de ontwikkelsnelheid ook aanzienlijk verbetert: ontwikkelingen kunnen in één keer centraal worden doorgevoerd in plaats van op alle losse applicaties, zodat we sneller kunnen reageren op vragen uit de markt. Bovendien kunnen onze partners die ook software ontwikkelen dit efficiënt zelf gaan doen op ons platform dankzij open API’s, waarmee de mogelijkheden letterlijk eindeloos zijn.”
De bereikbaarheidsapplicatie Reach, waarmee iemands persoonlijke bereikbaarheid tot in detail kan worden ingesteld, is in de nieuwe versie beschikbaar voor zowel vaste als mobiele gesprekken. Met Coligo DESKTOP kunnen inkomende gesprekken worden herkend, actieve gesprekken worden beheerd (Call control) en is direct het beschikbaarheidsoverzicht van collega’s binnen de organisatie te overzien. Het unieke aan de oplossing is dat de audio nog steeds via een deskphone of mobiel toestel kan lopen, of uiteraard via de UC-applicatie.
Naast de welbekende functies uit de huidige hosted oplossing van Voiceworks biedt Managed Voice 3 ook andere nieuwe features aan de hand van input van Voiceworks-partners, zoals: één voicemailbox voor zowel vast als mobiel, uitgebreide wachtrijstrategieën en een handige terugbelfunctionaliteit. Ook is het pakket aan wachtrijfuncties flink uitgebreid en wordt het mogelijk om contacte agenda’s te synchroniseren met de Office365 Connector. Voiceworks ondersteunt daarnaast op het platform het nieuwe encrypted SIP en HD voice codec.
Meer informatie: www.voiceworks.com