Geïntegreerd platform voor samenwerking Zoho Workplace heeft Unified Communications mogelijkheden toegevoegd, Zoho Trident. Het bedrijf wil hiermee het aantal kanalen waarop kan worden samengewerkt zo compleet mogelijk maken. Daarnaast zijn er nieuwe samenwerkingstools toegevoegd.
Zoho Trident biedt integratie van mail, instant messages, audio- en videogesprekken, een agenda, en to do-lijsten. Het Zoho Voice-platform omvat nu een integraal telefoonsysteem dat rechtstreeks is geïntegreerd met Zoho Cliq, een applicatie voor teamsamenwerking, en Zoho Meeting voor videovergaderingen. Gebruikers kunnen nu rechtstreeks vanuit al deze applicaties telefoongesprekken voeren, sms-berichten verzenden en inkomende telefoongesprekken beantwoorden.
Zoho Webinar maakt het mogelijk om een webcast uit te zenden en te communiceren via polls en vraag-en-antwoordsessies. Gebruikers kunnen presentaties verzorgen en virtueel bestanden uitwisselen zonder hun scherm te delen, zodat het bandbreedteverbruik tot een minimum beperkt blijft, zegt Zoho. Ze kunnen in aanloop naar het webinar materiaal uploaden en dat tijdens hun sessie met de aanwezigen delen.
Het gehele Workplace platform ondersteunt nu drag & drop. Zo kunnen gebruikers een e-mailbijlage verslepen en neerzetten in een chatsessie en het bestand direct verzenden. Voor betere beveiliging heeft Zoho mobile device management functionaliteit en e-mailbeveiliging op basis van eenmalige wachtwoorden aan het werkplatform toegevoegd. Een andere toevoegingen is TrueSync, dat bestanden synchroniseert tussen de lokale opslag en de cloud.
Zoho Workplace moet concurreren in een groeiende markt, met onder meer Google Workspace, Microsoft 365 en het in Nederland minder gangbare GoDaddy. Het bedrijf zegt dat de omzet vorig jaar met 30 groeide ten opzichte van 2021 en momenteel ruim 16 miljoen gebruikers telt. Het aantal migraties van de concurrentie naar Zoho Workplace zou in 2022 bijna verdubbeld zijn.