Zoom heeft vandaag Zoom Workplace aangekondigd, dat uitgerust zou moeten zijn met veel AI-functionaliteit. Enkele nieuwe functies zijn AI Companion-features voor Zoom Phone, ‘Ask AI Companion’ en een nieuwe look voor de Zoom-app. Daarnaast zijn nieuwe CX-verbeteringen aangekondigd voor Zoom Contact Center.
De nieuwe AI Companion-functies bestaan uit Ask AI Companion, AI Companion voor Zoom Phone en nieuwe mogelijkheden voor Team Chat en Whiteboard. Met Ask AI Companion kunnen gebruikers informatie ophalen, taken automatiseren en up-to-date blijven door informatie te synthetiseren uit onder meer Zoom Meetings, Mail, Team Chat, Notes en Docs. Daarnaast helpt Ask AI Companion met notulen, actiepunten en samenvattingen van chats, e-mails en documenten. Een latere release moet integraties mogelijk maken met selecte applicaties van derden.
Zoom Phone biedt volgens het bedrijf nu AI-gegenereerde samenvattingen en actiepunten. Voicemail-prioritering zorgt ervoor dat gebruikers bepaalde gesprekken niet over het hoofd zien, en Voicemail Task Extraction taken aanmaakt op basis van voicemailberichten zonder dat je ze moet afluisteren.
Met Zoom Workplace wil Zoom innovaties bieden op het gebied van gestroomlijnde communicatie, geoptimaliseerde gebruikservaringen en verbeterde productiviteit. Onderdeel van de lancering is onder meer een nieuwe gebruikersinterface, een versimpelde taakbalk, geüpdatete navigatie en nieuwe opties voor personalisering zoals de keuze uit meerdere kleurenschema’s.
De zakelijke diensten van Zoom omvatten volgens het bedrijf AI-gedreven oplossingen voor marketing, klantenservice en sales. Deze Zoom Business Services zijn geïntegreerd met Zoom Workplace. AI Companion is binnen Zoom Contact Center zonder meerprijs beschikbaar. Hier voegt Zoom nu AI Expert Assist aan toe, waarmee medewerkers de beste antwoorden kunnen selecteren uit een gecureerde verzameling van onder meer knowledge bases en CRM-systemen. Daarbij is ook realtime monitoring van de klantbetrokkenheid toegevoegd, inclusief sentiment, transcripten en analyses van klantbetrokkenheid. Verder zijn WhatsApp en inbound e-mail toegevoegd als communicatiekanalen.
De nieuw aangekondigde producten en features zullen naar verwachting in april en mei beschikbaar zijn. Sommige functies en producten zullen op moment van lancering mogelijk niet voor alle regio’s en branches beschikbaar zijn.