DataRobot heeft aangekondigd dat het partnernetwerk in de Benelux verder wordt uitgebreid. Het bedrijf heeft partnerships gesloten met Cronos, GoDataDriven, MIcompany en SoftwareOne. Met deze stap wil het bedrijf naar eigen zeggen het succes in de Benelux vergroten en organisaties helpen het maximale uit hun data te halen.
Het bedrijf levert wereldwijd AI-technologie en ondersteunende diensten. “Technologie is slechts een onderdeel van de oplossing waar onze klanten naar op zoek zijn. Het gaat erom organisaties te helpen er zelf mee te kunnen werken zodat zij resultaten realiseren die bijdragen aan het succes van het bedrijf”, zegt Nikolai Utzon, verantwoordelijk voor het partnerecosysteem van DataRobot in de Benelux en de Nordics. “Kwalitatief hoogwaardige en lokale partners zoals Cronos, GoDataDriven, MIcompany en SoftwareOne, spelen hierbij een belangrijke rol. Door met hen samen te werken kunnen we organisaties nog beter ondersteunen het maximale te halen uit hun data en ons AI-platform.”
Nieuw partnerprogramma
DataRobot introduceerde in februari een nieuw partnerprogramma. Hierbij biedt het partners onder meer training, sales enablement en incentive programma’s. Het bedrijf zegt in dit proces een duidelijke focus gehad te hebben. Zo moeten de geselecteerde partners een sterke focus hebben op AI en zeer hoogwaardige expertise in huis hebben. “Deze focus en expertise resulteert in een partnernetwerk dat de meeste toegevoegde waarde levert aan klanten.” Om partners en eindgebruikers verder te ondersteunen heeft DataRobot ook een strategisch netwerk opgezet. Onderdeel van dat netwerk zijn technologiepartners zoals ThoughtSpot, Snowflake en Palantir.
“We zijn trots partner te zijn van DataRobot en samen met hen onze ambities te verwezenlijken”, zegt Folkert de Jong, partner bij MIcompany. “Er is een sterke klik met de lokale organisatie en we hebben beide kwaliteit voorop staan. DataRobot is opgericht door data scientists en je merkt dat het bedrijf volledig gericht is op AI. De geïntegreerde MLOps-functionaliteit laat zien dat ze voorop lopen in het bouwen van een innovatief fundament voor organisaties om AI op grote schaal te implementeren.”
“Door het platform van DataRobot te combineren met onze bewezen aanpak voor het versnellen van transformaties met digitale data en AI – door schaalbare impact te creëren met AI-oplossingen waarbij we de ondersteunende technologie bouwen en vaardigheden bij medewerkers ontwikkelen – hebben we een sterke positie om klanten te helpen de waarde uit AI duurzaam te maken en over langere tijd te vergroten”, aldus De Jong.
AI democratiseren
Utzon: “Ons doel is om AI te democratiseren in de Benelux. Daarbij gaat het er niet om AI het werk van mensen over te laten nemen, maar om met hen samen te werken om processen te optimaliseren en met nieuwe inzichten kansen te benutten. Daarvoor zoeken we de beste partners die bedrijven kunnen helpen succesvol te zijn met AI. Het netwerk en de relaties die onze partners hebben zijn bovendien een belangrijke factor in de uitbreiding van onze activiteiten.”
Groei Benelux-team
Naast het partnernetwerk groeit ook de lokale organisatie van DataRobot. Het Benelux-team telt na één jaar tien medewerkers en recent is Frederik Maris aangesteld als Vice President EMEA. Zijn taak is om de groei en adoptie van het enterprise AI-platform in Europa verder te versnellen en uit te bouwen.