ServiceNow introduceert woensdag tijdens Knowledge ’22 in het World Forum in Den Haag drie nieuwe oplossingen binnen het eigen Now Platform die grote organisaties ondersteunen bij het verbeteren van hun digitale transformatie-inspanningen. Tijdens het jaarlijkse evenement, dat voor het eerst in Europa werd gehouden, presenteerde ServiceNow Service Operations Workspace, App Engine Management Center en Public Sector Digital Services. De solutions helpen organisaties in de private en publieke sector om complexe processen te digitaliseren en productiviteit te verhogen.
Nieuwe uitdagingen
CEO Bill McDermott (rechts op de foto) gaf een toelichting op de nieuwe oplossingen. “Zakelijke en IT-leiders hebben vandaag de dag te maken met nieuwe uitdagingen, van regelgeving rondom low-code tot een groeiende vraag naar snellere oplossingen. De oplossingen die we introduceren bieden organisaties de mogelijkheid om betere digitale ervaringen te bieden op de moderne werkplek.”
“IDC verwacht dat er 750 miljoen nieuwe applicaties zullen worden ontwikkeld tussen 2023 en 2025, dus development teams en operations teams moeten innovaties inzetten die zorgen voor meer efficiency en governance,” stelde McDermott die uitlegde daarvoor zeker ook te vertrouwen op de steun van partners.
Uniforme gebruikerservaring
Service Operations Workspace biedt service desk agents en operations teams één plek om werk te beheren, samen te werken en gedeeld inzicht te hebben in issues. Het bevat een uniforme gebruikerservaring voor agents en operations teams om tegelijkertijd aan hetzelfde probleem te werken en issues sneller op te lossen. Dit helpt bij het terugdringen van downtime, het verbeteren van klanttevredenheid en het verhogen van productiviteit binnen meerdere groepen.
App Engine Management Center (AEMC) maakt co-innovatie mogelijk tussen de business en IT dankzij low-code app development governance. Het is een kant-en-klare low-code governance-oplossing voor het schalen en waarborgen van app-ontwikkeling binnen een organisatie.
Datamodellen voor de overheid
Public Sector Digital Services biedt overheden een de digitale basis voor een stap naar minder papierwerk. Bij veel standaard overheidsdiensten is het noodzakelijk om een overheidsloket te bezoeken en aanvullende documentatie aan te leveren. “Tegelijkertijd wordt er maar weinig inzicht gegeven in de status van een verzoek. Voor overheden is het bovendien lastig om snel aan verzoeken te voldoen, hiervoor moet personeel vaak verschillende verouderde systemen handmatig doorzoeken. Public Sector Digital Services biedt out-of-the-box datamodellen en workflows voor de publieke sector waarmee organisaties geholpen worden om innovatie te versnellen, betere ervaringen te bieden en verzoeken sneller op te lossen. Burgers profiteren van een verhoogde betrouwbaarheid, transparantie en oplossingsgerichtheid.”