De Nederlandse softwareontwikkelaar Klippa heeft een nieuwe oplossing gelanceerd om repetitieve kantoortaken te automatiseren. Het doel van het nieuwe DocHorizon Platform is om de kracht van AI voor iedereen toegankelijk te maken.
Kantoormedewerkers kunnen volgens Klippa op het platform alle document gerelateerde taken automatiseren. Denk aan zaken als informatie overtypen, documenten sorteren, digitaliseren, converteren, goedkeuren en verifiëren.
Gebruikers kunnen zelf workflows maken die documenten ophalen uit applicaties – zoals e-mail of Google Drive – en ze, met alle verwerkingstaken voltooid, naar ERP’s, boekhoudsystemen, CRM’s of databases sturen. Dit is mogelijk met een groot aantal documenttypen, waaronder kassabonnen, facturen, paspoorten, rijbewijzen, loonstroken, bankafschriften en nog veel meer.
“Hoewel gemiddeld 77% van de werkgevers wereldwijd worstelt met het aantrekken van nieuw talent, zet slechts 35% van de bedrijven automatisering in als alternatief om het probleem aan te pakken. De reden hiervoor is over het algemeen de kloof tussen toegankelijkheid en de technische mogelijkheden van een bedrijf. DocHorizon is ons antwoord. Het platform stelt bijna elke medewerker in staat om haar saaie, repetitieve taken te automatiseren. Hiermee wordt veel tijd bespaard, tijd die kan worden gestoken in waardevollere zaken”, aldus Yeelen Knegtering, CEO van Klippa.
Het DocHorizon Platform zal worden gepresenteerd tijdens CES 2024 in Las Vegas.