Coolblue investeerde bovendien weer fors in de toekomst, waardoor het bedrijf met bijna 350 nieuwe banen groeide naar een omvang van meer dan 1000 medewerkers
Voor 2015 verwacht het bedrijf een groei die weer ruim in de dubbele cijfers terecht zal komen. Onder het motto ‘elke dag een beetje beter’ werkt het aan kleine en grotere verbeteringen voor zijn klanten. Zo sloeg het bedrijf vorig jaar in Tilburg de eerste paal voor een nieuw 22.000m2 groot magazijn dat medio 2015 zijn deuren opent. Ook verwacht het bedrijf de bezorgopties verder uit te breiden en productcategorieën toe te voegen. “En soms zit verbetering juist in iets kleins, zoals het toevoegen van WhatsApp als servicekanaal”, aldus Pieter Zwart, directeur en oprichter van Coolblue.
Vorige week ging Coolblue voor het eerst in de bijna vijftienjarige geschiedenis op televisie met een commercial. “We zijn de afgelopen jaren keihard gegroeid door mond-tot-mondreclame”, zegt Zwart. “Nu is het tijd om nóg harder te groeien met tv-reclame. Want we meten en weten: áls mensen ons ervaren, zijn ze vaak zo enthousiast dat ze het ook weer aan anderen vertellen.”
Coolblue is de snelgroeiende onderneming achter meer dan 300 webshops en 7 fysieke winkels in Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht, Antwerpen en Lochristi. Zowel in 2009, 2010, 2011, 2012 als 2013 won het bedrijf prijzen als Beste Webwinkel in de Thuiswinkel.org en BeCommerce Awards.