Het probleem is evident. Het aantal communicatiekanalen waarlangs bedrijven en klanten met elkaar informatie uitwisselen blijft maar groeien. WhatsApp Business, Zoom, Microsoft Teams, sms, mail en standaard spraaktelefonie, het zijn allemaal ingrediënten voor de huidige, uiterst flexibele communicatievoorkeuren van de klanten. Ook regionaal zijn er andere diensten (zoals WeChat en Telegram) die populair zijn. Voor leveranciers is dat een uitdaging. Ze moeten steeds weer nieuwe smaken aan de ondersteunde kanalen toevoegen. Er is niet langer één universeel kanaal waarmee alle klanten te bedienen zijn.
Toch is er een trend zichtbaar. Sinds de coronacrisis kiezen steeds meer bedrijven voor een UCaaS-oplossing zoals Microsoft Teams. Johan van Oostveen: “We schatten dat nu zo’n 70% van de klanten de overstap naar Teams gemaakt heeft of aan het maken is. De hele diensten- en kennissector (overheid, scholen, gezondheidszorg, universiteiten en hoog zakelijke dienstverlening) zit nu al op Microsoft Teams. Daarom zitten wij met onze services aan de voorkant van de markt. Er vindt nu echt een enorme consolidatie plaats en daar profiteren we van. Klanten willen alle kanalen achter één interface hebben en niet meerdere schermen naast elkaar open op het beeldscherm. Pridis biedt met het Dynamic Dialogue Platform een brede en universele communicatie interface naar platformen van onder andere Avaya, Atos, RingCentral, Mitel, Cisco en dus ook Microsoft Teams. Het aantal ontsloten communicatiekanalen zal blijven groeien, zeker door de steeds internationalere markt die we bedienen. Voor systeem integratoren zijn wij de ideale partner.“
Pridis biedt platform in de cloud
“We maken duidelijke keuzes waar we onze klanten mee hopen te helpen”, vertelt Van Oostveen. “Zo is de automatische provisioning van de diensten voor de resellers een belangrijke troef. Voor de reseller betekent dit dat zij met één druk op de knop alle licenties, abonnementen en functies kunnen activeren, waarna het systeem een werkende en schalende configuratie oplevert. De routing, de spraakservices en de messaging zijn zo in één keer te regelen. De stabiliteit en schaalbaarheid zijn absoluut essentieel in de nieuwe wereld van platformen en services.”
Pridis is daarmee het orchestration platform dat resellers kan helpen bij een efficiënte bedrijfsvoering en voor hun klanten een breed portfolio aan communicatieservices kan ontsluiten. “Dat we gecertificeerd zijn voor het koppelen met Microsoft Teams en het product via de cloud marketplace wereldwijd kunnen aanbieden, heeft ons een enorme push gegeven. Wij verkopen dus geen hardware, maar we bieden een softwarematige oplossing aan via op cloud gebaseerde diensten die verkrijgbaar zijn via Amazon AWS of Microsoft Azure. De klanten nemen bij ons op abonnementsbasis een dienst af en hoeven niets te investeren. Het ontzorgt ons als Pridis, is ideaal voor de klant en vergroot het potentiële bereik in de markt enorm.”